After

After

Francis Chalifour / Oct 16, 2019

After Nominated for the Governor General s Literary Awards Children s Literature Text Fifteen year old Francis s father has committed suicide and nothing will be the same again Suicide is ugly ungla

  • Title: After
  • Author: Francis Chalifour
  • ISBN: 9780887767050
  • Page: 317
  • Format: Paperback
  • Nominated for the Governor General s Literary Awards 2005, Children s Literature, Text Fifteen year old Francis s father has committed suicide and nothing will be the same again Suicide is ugly, unglamorous, and it is never a solution Its aftermath is dreadful.At first, Francis feels a terrible guilt Could he have been a better son What if he hadn t left his home in MNominated for the Governor General s Literary Awards 2005, Children s Literature, Text Fifteen year old Francis s father has committed suicide and nothing will be the same again Suicide is ugly, unglamorous, and it is never a solution Its aftermath is dreadful.At first, Francis feels a terrible guilt Could he have been a better son What if he hadn t left his home in Montreal to go on a brief holiday in New York the weekend it happened Soon the guilt turns to anger and then to a sadness so profound that he thinks he can t bear it.After is the map of a year following the suicide of a family member In the course of months, with the love of his mother, with counseling, and with the balm of time, Francis takes his first steps toward coming to terms with his father s and his family s tragedy After is intensely personal, but it will resonate with anyone who has faced the loss of a loved one.This brilliant autobiographical first novel is an acute analysis of the grieving process Although it is steeped in Francis s sadness, it is ultimately a story of hope.

    After Definition of After by Merriam Webster a used as the first part of a compound to indicate an event or entity that follows or results from the thing denoted by the second part of the compound afterbirth after life afternoon After Based on Anna Todd s novel, AFTER follows Tessa Langford , a dedicated student, dutiful daughter and loyal girlfriend to her high school sweetheart, as she enters her first semester in college. After Anna Todd Wattpad This is the sequel continuation of After Harry and Tessa s relationship will be tested in ways she never expected, but he knew of all along. After Synonyms, After Antonyms Thesaurus Synonyms for after at Thesaurus with free online thesaurus, antonyms, and definitions Find descriptive alternatives for after. After definition of after by The Free Dictionary after f t r prep a Behind in place or order Z comes after Y in the alphabet b Next to or lower than in order or importance In quest or pursuit of seek After Define After at Dictionary in proportion to in accordance with He was a man after the hopes and expectations of his father.

    • [PDF] Download ☆ After | by ☆ Francis Chalifour
      317 Francis Chalifour
    • thumbnail Title: [PDF] Download ☆ After | by ☆ Francis Chalifour
      Posted by:Francis Chalifour
      Published :2018-012-08T08:48:28+00:00

    About "Francis Chalifour"

      • Francis Chalifour

        Francis Chalifour Is a well-known author, some of his books are a fascination for readers like in the After book, this is one of the most wanted Francis Chalifour author readers around the world.


    857 Comments

    1. Kenapa buku anak/remaja sering kali bertutur tentang kematian ya? Mungkin bagi anak-anak/remaja, kematian adalah hal yang begitu jauh dan rasanya tidak mungkin terjadi atau menyentuh kehidupan mereka. Sehingga ketika kematian benar-benar datang, hidup terasa bagai neraka. Apalagi jika orang yang meninggalkan mereka pergi begitu saja, hanya menyisakan tanya serta penyesalan yang menjungkirbalikkan perasaan. Tapi ya wajarlah, saya juga mellow berbulan-bulan setelah ditinggal ibu. Dalam buku ini sa [...]


    2. Saat seseorang memutuskan untuk mengakhiri hidupnya, pernahkah terbersit dalam pikirannya bagaimana orang-orang yang menyayangi dirinya menjalani hidup setelah Ia tiada?


    3. Tema yang cukup berbeda dari teenlit biasa, tapi tokoh utamanya (Luc) kan cowok, cuma kok penuturannya kayak cewek ya?? Saya bacanya jadi ngebayang dia itu cewek bukan cowok, karena penulis kayaknya kurang jeli menggambarkan emosi cowok.



    4. Keinginan bunuh dirinya sudah lama terpendam. Sudah sejak dia tidak bekerja lagi sebagai seorang pelaut. Waktu itu anak pertamanya sedang mengikuti karya wisata sekolah ke New York saat istrinya kemudian mengabarkan kepada anaknya kalau dia sudah tak ada lagi di dunia.‘After’ berkisah tentang perjalanan hidup anak pertama bernama Francis yang merasa sangat sedih serta kesepian serta malu karena ayahnya mati dengan cara bunuh diri di loteng rumahnya sendiri. Dia harus berjuang menghadapi omon [...]


    5. Francis merasa harinya telah berakhir, masa mudanya telah terenggut, bahkan dirinya belum punya pacar, saat ayahnya mati gantung diri di loteng rumah. Sebagai remaja lelaki 16 tahun, sosok ayah merupakan sosok yang penting baginya. Siapa yang akan mengajarinya merayu cewek? Menukur jenggot? atau mengajarkan hal-hal "laki-laki" lainnya?. Ia menyalahkan dunia, menyalahkan ibunya, dan yang paling parah, menyalahkan diri sendiri. Francis tak berusaha menjalin pertemanan dengan orang lain, bahkan sah [...]


    6. Took My Breath AwayI read a lot of fiction. There are very few books that I can describe as taking my breath away. Francis Chalifour’s “After” did just that. Repeatedly.The story itself is tragic, poignant, and ultimately redemptive. But as powerful as the story is, it is more the quality of writing that blew me away.Told through the very convincing voice of a teenager, there are many lines that stopped me cold:• “Papa, I’m tired of you being dead.”• The hands seemed to move madl [...]


    7. Remaja adalah fase dimana seorang anak mencari jati diri untuk mempersiapkan diri ke fase dewasa. Masih bingung dan labil menentukan tindakan dan ucapan, benar dan salah. Kedua orang tua juga diperlukan untuk membimbing dan menjadi sebuah contoh yang baik.Kehilangan sesuatu membuat rasa kecewa dan sakit dalam diri. Terlebih lagi jika kita kehilangan seseorang. Terlebih-lebih lagi jika seseorang itu adalah orang yang mempunyai hubungan dekat dengan kita. Seseorang yang dicintai dan membuat kita s [...]


    8. AWARDS : Governor General's Literary Awards 2005, (Children's Literature)Author Francis Chalifour is the winner of the 2006 Edna Staebler Award for Creative Non-Fiction. This is an autobiographical story.Francis’ school plans a trip to NYC, but his family is unable to afford it, so Francis asks the principle if he could do some work around the school to pay for the trip. Everything is fine until he get a call from his mom when in New York. When he returns back home, he finds out that his fathe [...]


    9. I read this book the week before my friend committed suicide. Therefore, it has always stuck with me.I think the thing that is most important about this book is that it is not glamorous. They don't try to give reason or romance to what suicide really is, a tragic event.Over the past years, I too, have struggled with suicidal idealizations and thoughts. The reality is, suicide is REAL and suicide is NOT a topic that should in anyway be portrayed in books as something romantic, sensational, or fan [...]


    10. I like this kind of books. You know, the books that talk about pain, about how one deals with death and stuff. Especially, it's a teen book. I don't know why, but I enjoy reading books talking about teenagers. About how they deal with life and everything.I have a certain feeling about death. It always gives me such a deep emotion. Either it's family or friends. I need days, weeks, months, or even weeks to understand the fact that someone I know, care about, or love, pass away.That is why, I unde [...]


    11. After paints a realistic picture of death and grief while chronicling a year in the life of a teen and his family after the loss of his father. Fifteen year old Francis is left with his mother and younger brother after the tragic suicide of his father. As he travels from shock and anger to picking up the pieces of his life, he realizes that he is not to blame for his father's death and that he is not alone. Age 13 plus. Review from CM umanitoba/outreach/cm/vol12/no2/afterml


    12. hell yeah, akhirnya kelar juga baca ini teenlit . stelah dari kemaren2 susah banget buat baca karena tugas lumayan numpuk dan eh sebagian besar karena sugesti temen2 gue yang baca duluan yang bilang ini teenlit gak oke . dan yah , karena gue orangnya gampang kemakan omongan wal hasil baca jadi ogah2an, padahal ceritanya gak seburuk yang gue duga. well, walaopun endingnya agak geje gitu sih -,-


    13. Bukunya cukup bagus, menceritakan tentang seorang anak yang kehidupannya berubah akibat ayahnya yang meninggal dan juga perempuan yang dia suka ternyata menggangap dia hanya sebagai kakak laki-laki saja. Mungkin anak itu dipenuhi oleh tantangan masalah setiap harinya, mungkin dia egois, tapi dia bertahan karena dia merasa masih memiliki tanggung jawab untuk menjaga adiknya dan juga ibunya. Cerita yang bagus. Cocok buat remaja pembaca ringan.


    14. Cerita tentang proses berduka yang menarik, mengambil sudut pandang seorang remaja laki-laki yang harus kehilangan ayahnya secara tidak wajar--bunuh diri. Bisa jadi bahan kajian psikologi yang menarik.




    15. baru nyadar kalo buku ini bagusmana anak kecil, yang kehilangan ayahnya, gatau musti bilang dengan cara apa ke adiknya kalo ayah mereka udah meninggal.







    Leave a Reply